Vakre bokforsider

(Skrevet på iPhone m/app vær obs på autokorrekturen)

Vi har alle hørt det. Tusenvis av ganger. Ikke døm en bok etter coveret. De fleste av oss har fått det trykket inn i hodet, sammen med forkjærligheten for bøker. Men likevel kan jeg ikke nekte for det: jeg elsker vakre covere. Og dersom det finnes flere covere av samme bok, er det stor sannsynlighet for at jeg vil velge å lese boken med det coveret jeg synes er vakrest. Ikke fordi det vil gjøre leseropplevelsen annerledes - det vil bare se finere ut i samlingen min.
 I dette innlegget had jeg samlet sammen en rekke bokforsider som jeg av forskjellige grunner elsker.

Denne bokens to ulike covere ligner hverandre, med både like farger og mye av det sanne motivet. Likevel så er hard cover versjonen av boken min favoritt, som du ser i bildet over.



Ikke et innlegg uten Mr. Green, ikke sant? Her ser dere den tyske versjonen av den ikke så ukjente boken the Fault in Our Stars.


De fleste som kjenner meg, har nok fått med seg min økende kjærlighet for the Great Gatsby, og av alle forsider er denne min absolutte favoritt.


 Blant alle de forskjellige utgavene av To Kill a Mockingbird, så er dette favoritten min. 


Roal Dahls bok om den leselystende Mathilda.


Drømmen om Narnia har alltid vært favoritten min blant alle Narnia bøkene.

Dette er er cover jeg rett og slett vil kalle for nydelig, eller vakkert.  Og det samme med selve boken.


Ha en fortsatt fin lørdag!

Kommentarer

  1. Herrefred dette er så sant! Jeg husker bare for noen måneder siden, da jeg gikk på leting etter en ny John Green-bok jeg kunne lese. Jeg visste hvilken bok jeg skulle kjøpe, men jeg ville finne den fineste, den som hadde vakrest cover-design. Det er et eventyr bare det! Elsker fine bøker mer enn jeg elsker mye annet her i verden altså.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg